Creem les activitats!



20/12/2013

Per tal de realitzar les activitats, ens vam tornar a reunir a Mataró. Aquest cop ens vam trobar a la biblioteca Pompeu Fabra de Mataró. Per poder aconseguir diversos recursos com llibres, vídeos, revistes, que parlessin sobre Mataró. 

En la primera activitat, preteníem que els alumnes  tinguéssim un primer contacte amb els llocs més emblemàtics de Mataró. Un cop coneixien aquests i tenien informació, els alumnes van haver de realitzar un croquis des del mirador de Mataró. Aquest està situat al Parc Forestal, lloc que prèviament vam estar nosaltres per comprovar si es podia realitzar l'activitat correctament i on es va portar a terme.

La segona activitat tenia com a objectiu que els alumnes comparessin dues de les ciutat amb més densitat de població de Catalunya. Per realitzar aquesta el professor oferia als alumnes la taula i aquests l'havien d'omplir utilitzant-la com a eina per la reflexió posterior.

A la tercera activitat, els alumnes hauran de visualitzar la informació donada i buscar de nova fent ús de la recerca a partir de la xarxa, d'aquesta manera fomentem l'aprenentatge de les TIC a l'escola. Un cop realitzada aquesta part els alumnes hauran de realitzar una línia del temps.

A la quarta activitat, els alumnes realitzaran una sortida per viure de primera mà l'època romana. Hauran d'observar les restes i prestar atenció a la informació donada per la guia per tal de poder completar les activitats del dossier.

A la última activitat els alumnes faran una síntesi de tot allò aprés fent ús de la seva imaginació. Hauran d'escollir un tema sobre la història de Mataró i realitzar un petita redacció.













4 comentaris:

  1. Bona tarda noies!

    Us avaluen l'Amanda Ariza, l'Ariadna Alcañiz, la Clàudia Castellà i la Marta León.

    Pel que fa als aspectes formals, considerem que l’estètica del bloc és atractiva i adequada per a nens de primària, a més, aquest està ben redactat i el llenguatge que s'utilitza és entenedor. Pel que fa a les faltes d'ortografia no n'hi ha pràcticament cap i el bloc té tots els apartats que havia de tenir, de tal manera que estan ben organitzats i són fàcils de trobar, però creiem que hagués estat bé fer algun altre apartat per tal de completar el vostre bloc. Per contra, hi ha apartats que estan amb una lletra i altres que en tenen una altre. Finalment, el bloc funciona correctament a nivell d'enllaços i pàgines web que hi apareixen. És per aquests motius, que considerem que de tots els aspectes formals teniu un molt bé, excepte de l'apartat d'ampliació del bloc.

    Pel que fa a la informació que ens proporciona el bloc, creiem que aquesta és correcta i adequada. A més heu utilitzat moltes fotos i no es fa tant feixuc llegir la informació.
    Per altre banda, dir que la informació està actualitzada.
    Ens agradaria felicitar-vos perquè a partir de la informació donada ens hem pogut fer una visió mental del poble. És per aquests motius que us posem un molt bé d'aquest apartat.

    Pel que fa a l'avaluació de les activitats, ens ha agradat moltíssim que féssiu un dossier pels alumnes i un altre pels mestres.
    Les activitats estan ben redactades, són entenedores, innovadores i creiem que les activitats han estat molt ben estructurades.
    D’aquest apartat d’activitats us posem un molt bé!

    Pel que fa a les entrades del bloc, creiem que aquestes són de bona qualitat i molt atractives, però em faltaria alguna més per poder realitzar un bon seguiment del bloc, de tal manera que hem considerat per aquest aspecte posar-vos un bé.

    A l'apartat d'actitud creiem que heu tingut una bona actitud, ja que hem pogut veure com heu realitzat algunes modificacions del vostre bloc a partir dels comentaris dels companys..

    Finalment, felicitar-vos altre vegada perquè amb el resultat obtingut es veu que hi ha hagut una molt bona feina al darrere. Per acabar dir-vos que creiem que el vostre bloc és una bona eina educativa.

    Bona feina!

    ResponElimina
  2. Hola a totes!

    Hem avaluat 5 aspectes: el formal, les activitats, la informació, l’actitud i diari i finalment tots els aspectes de manera global.

    Pel que fa l’aspecte formal, considerem que el bloc té molt bona estètica i és molt atractiu (per la imatge de fons, el títol, eslògan i noms a primera vista, etc). A més, inclou tots els apartats i aquests estan ben organitzats. En general tot el bloc està escrit en un llenguatge que s’entén, tot i que hem trobat algun error ortogràfic que convindria revisar. A més, la informació és útil i ajustada i les dades i gràfics que han utilitzat són actuals.

    Creiem que a les activitats didàctiques s’adeqüen a la tipologia d’activitats demanada, hi ha cohesió de redacció entres elles, són entenedores, innovadores i diverses. No obstant, seria essencial remarcar a quin curs van destinades perquè així d’entrada ens adonem que moltes activitats resultaries difícils per segons quina edat i també, ens repetim, caldria fer un cop d’ull a les faltes ortogràfiques. Trobem molt encertat que es procuri potenciar la reflexió i opinió dels alumnes a cada activitat i creiem que totes elles són motivadores i útils. En alguns moments pensem que seria més encertat que el mestre guiés o ajudés més a l’hora de buscar algun tipus d’informació (com a l’activitat 2), però també trobem respectable que hagin de ser els propis alumnes qui s’hagin “d’espavilar”. També està bé haver incorporat en una de les activitats un programa d’ordinador (Timeline), per fer ús de les noves tecnologies com una eina més i promoure la recerca per Internet (pàgines web).

    Pel que fa a l’actitud i diari, volem remarcar que sempre s’han valorat els comentaris que els han fet els companys que les avaluaven i han seguit els consells que han trobat convenients a l’hora de fer algunes modificacions. El diari s’ha anat actualitzant periòdicament, aquest sol coincidir amb les dates d’elaboració dels diferents apartats. En general s’ha entregat tot al dia que tocava, excepte les activitats didàctiques que segons el diari les van penjar uns dies (pocs) més tard.

    De manera general, podem dir que el bloc és una bona eina educativa i aquells docents que l’utilitzin els serà molt útil.

    La nota numèrica que us surt, d’acord amb la rúbrica i els criteris d’avaluació, és un 8’5. Felicitats, heu fet molt bona feina!

    Som el grup del bloc de Palafolls, compost per; Elena Franco Domenech, Mercè Manaut Forns, Aina Mañà Domes.

    ResponElimina
  3. Bona tarda,

    Us avalua la Lidia Atero, Corina González, Laia Almeda i l'Elena Rodríguez.

    A continuació us avaluarem sis aspectes formals: disseny adequat per nens de primària, correcció ortogràfica i gramatical, organització correcta, que compleixi els requisits de la pràctica i finalment bloc enriquit amb gadgets i disseny elaborat.

    Pel que fa als aspectes formals, el bloc és atractiu, i la seva estètica crida l’atenció de l’alumnat, de manera que es nota que està dirigit a nens i nenes .La lletra és entenedora, no hi ha faltes ortogràfiques i és coherent. Com a grup creiem que el fons és molt atractiu i la informació és molt entenedora.

    El bloc no conté faltes ortogràfiques i gramaticals i s’entén correctament. Tant les entrades al bloc com els subapartats amb les activitats corresponents són entenedores, clares i concises i el fet d’haver-hi posat fotografies creiem que és més enriquidor.

    Pel que fa la organització compleix els requisits demanats en aquesta pràctica, hi podem trobar tots els apartats cadascun amb el títol corresponent i la informació molt ben detallada i entenedora. Es nota treball i constància diària.

    És un bloc té molta informació de Mataró i el que més ens ha agradat és que en l’apartat d’activitats hi ha un dossier pel professor per tal de poder treballar aquesta població.

    Per tant, l’avaluació global d’aquest bloc és molt positiva, degut a que trobem que és un bloc molt enriquidor. La nota que el nostre grup proposa és d’un 9.


    Molt bona feina!

    ResponElimina
  4. Hola noies!!

    Hem estat observant el vostre bloc i us avaluarem l’aspecte formal, la informació donada, les activitats didàctiques, el diari, la vostra actitud respecte aquest i finalment, la globalitat del bloc.

    Primer de tot, quant a l’aspecte formal, gairebé no hem trobat cap error ortogràfic, hi ha tots els apartats ben organitzats, el llenguatge és correcte i entenedor i estèticament és molt atractiu i la font de la lletra també. És per això que d’aquest apartat teniu un molt bé.

    Respecte a la informació donada, creiem que és útil, entenedora i que esmenta els elements i fets més importants de Mataró i la seva història. El vídeo ens ha agradat molt, ens heu fet fer una passejada per Mataró i ho hem entès tot! Us hem posat un molt bé.

    Pel que fa al diari, està actualitzat i heu anat explicant tots els canvis que heu fet, es veu que ho heu anat portant al dia. Volem destacar que ens ha agradat que poseu fotografies per acompanyar el diari. D’aquest apartat, doncs, també teniu un molt bé.

    Hem vist que heu preparat moltes activitats i cadascuna d’elles les hem trobat útils i que potencien la reflexió dels alumnes. Són adequades al grup de 6è i responen a la tipologia d’activitats demanada pel professor. A més a més, també donen l’oportunitat de treballar amb les TIC. Com a fet particular, creiem que l’última activitat de crear una història motivarà molt als alumnes, ja que es podran expressar lliurement. També ha anat molt bé que separeu el dossier pel professorat del de l’alumnat, és molt pràctic! Aquí també us hem posat un molt bé!

    Finalment, pel que fa a la vostra actitud, creiem que és molt bona i que demostra que us heu implicat molt en el treball d’aquest bloc. També considerem que el bloc en sí és una bona eina educativa i que segurament el podríem utilitzar a l’aula real.

    Ja només ens queda felicitar-vos per la feina feta, molt bé noies!!!

    ResponElimina